How can I do a Table Down Calculation for Percent of Total in a Calculated Field

Currently my percentofTotal calculation is computing across the entire table (row level). I need this to do the same calculation as a table down calculation?

Hi @Entrepreneurldz,
would be the table down just a different partition?

tableAcross = percentOfTotal(sum({is_goal}),[date])
tableDown = percentOfTotal(sum({is_goal}),[shotType])

BR

1 Like

Hello, I figured it out. Since a column was a date I needed to include that in the table down calculation. Your insights helped me a lot, thank you!

1 Like

Thanks for sharing this feedback @Entrepreneurldz! Thanks for helping out the Community @ErikG of Woodmark! :slight_smile:

Yo tengo una situación similar, pero la columna que tengo es de string, son tipificaciones, he usado percentoftotal, sum y count over, pero no he logrado el calculo, me sale error por temas de agregaciones, también requiero para una grafica y no he podido solucionarlo.

Hi @Santi98. :slight_smile:

Could you post your question above as a "new question in the Community Q&A

And within that post link to this question?

Since the original question was already marked as solved, posting as a new question will ensure that your question gets seen and prioritized by our SAs and Experts in the Community! (We prioritize unsolved and 0 reply questions.) Thanks! :slight_smile:

Kristin, Community Manager for QuickSight

Below is a Spanish translation of the above – apologies in advance if there are any errors in the translation – as I used a translation tool. :slight_smile:

¿Podrías publicar tu pregunta arriba como una “nueva pregunta en la sección de preguntas y respuestas de la comunidad?”

¿Y dentro de ese enlace de publicación a esta pregunta?

Dado que la pregunta original ya estaba marcada como resuelta, publicarla como una nueva pregunta garantizará que nuestros SA y expertos de la comunidad vean y prioricen su pregunta. (Damos prioridad a las preguntas sin resolver y sin respuesta). ¡Gracias! :slight_smile: